nad 999 Kč


LOW CARB DIETA

lowcarbdietka

 

LOW CARB dieta

Dnes tak populární spojení slov. Určitě jste se s názvem této diety už setkali, jedná se vlastně o nízkosacharidové stravování. Jde o dnes velmi populární životní styl, při kterém rychle a přitom efektivně a zdravě zhubnete a přitom se nijak zvlášť nemusíte příliš omezovat v jídle a počítat kalorie.tycinkyrybiz26

Zdá se Vám to nemožné? Níže Vám prozradíme jak na to, v čem je kouzlo jídelníčků s nízkým obsahem sacharidů a jak funguje.

Jak již název napovídá je nízkosacharidová strava založená na omezování sacharidů a upřednostňování potravin s vysokým příjmem tuků a střídmým příjmem bílkovin. Sacharidy mají v těle funkci základního paliva, proto jejich omezení vede k hubnutí. Tuky tvoří v nízkosacharidovém jídelníčku největší podíl. Zmíníme např. olivový a kokosový olej, ghí, ale také máslo a sádlo. Z rostlinných tuků to jsou hlavně semínka, ořechy. Další důležitou složkou jídelníčku jsou bílkoviny, jsou to například průmyslově nezpracované ryby, mořské plody a maso. Můžeme zmínit i vejce.

V jídelníčku low carb tedy nenajdete žádné výrobky z mouky, žádné pečivo, žádné obiloviny, žádné přílohy (brambory, rýže, knedlíky apod.). Hlavní jídlo vlastně tvoří například zeleninová polévka, velký kus masa nebo ryby, k tomu zeleninový salát. Výše zmíněné přílohy zde nahradí salát, grilovaná zelenina nebo zeleninové pyré.  Avšak pozor, jí se taková zelenina, která neobsahuje žádné sacharidy, nebo jen v malé míře. Jedná se například o salát, brokolici, cuketu, fazolové lusky, cibuli, česnek…. Samozřejmě si občas můžete dopřát třeba i mrkev, řepu, celer, a další zeleninu, která sacharidy obsahuje ve větším množství. Dále si můžete hojně dopřát mléčné výrobky (mléko, bílý jogurt, smetanu a kefír). Mouku při pečení nahradí mletý kokos, ořechy, semena. Ke slazení můžete požít Čekankový sirup, xylitol, erythritol nebo stévii.

cekankovysiupctyriosmun

 Obrovskou výhodou stravování low carb je to, že nemusíte složitě počítat kalorický příjem a omezovat tak množství jídla. Jakmile se naučíte, co můžete a nemůžete jíst, nebudete muset nad jídlem

přemýšlet. A ještě jedna výhoda stravování low carb, většina lidí, kteří tuto dietu drží, tvrdí, že

nemají hlad ani nemají chuť na sladké. Není to úžasné? A jak je to možné? Odpověď je jednoduchá, když z jídelníčku vyřadíte potraviny s vysokým obsahem sacharidů, nedochází k výkyvům krevního cukru, a tím Vám vydrží pocit sytosti déle a navíc se nebudete cítit unaveni.

A kolik sacharidů si při low carb dietě můžeme dopřát?

Záleží na Vaší váze, pohybové aktivitě, pohlaví, a jakou formu diety chcete dodržovat.

  • velmi nízkosacharidová strava (zvaná též Ketogenní strava) - maximální dávka sacharidů 25g na den. Dodržují ji ti, kteří chtějí rychle zhubnout
  • striktnější forma low carb - obsah sacharidů v rozsahu 50 – 100g na den
  • mírná nízkosacharidová strava - tam je denní příjem sacharidů 200g a méně.

Sacharidy můžeme nahradit vyšším množstvím bílkovin (1,4 – 2,2g/kg hmotnosti) a středním příjmem tuků.tycinkyrybizke

Pro všechny zájemce o low carb stravování jsme i my na našem eshopu připravili celou řadu oblíbených výrobků určených speciálně pro low carb dietu.